יום שני, 26 במאי 2014

עובדים ליד מדפסת או מכונת צילום? הידעתן על הסיכון הבריאותי?

רוב האנשים שעובדים בסמיכות למדפסות לייזר ומכונות צילום אינם יודעים עד כמה הן מסוכנות.  מחקרים מוכיחים כי מדפסות הלייזר ומכונות הצילום המצויות במשרדים רבים ואף בבתים בישראל, פולטות חלקיקי גז וננו חלקיקי טונר (אבקת הדיו השחורהצבעונית) המכילים חלקים ממתכות כבדות. חומרים אלה עלולים להוות סיכון בריאותי ומוכרים כגורמים מחוללי מחלות בדרכי הנשימה, החל מאלרגיה וגירוי של מערכת הנשימה דרך מחלות לב וכלי דם ועד לפגיעה בדי.אן.איי הריאתי, דבר העלול לגרום להתפשטות מחלת הסרטן. 
הידעתן זאת??אני לא!!!   
המטרה כאן היא לא להפחיד אלא לעורר מודעות שנדע להישמר!


עשרות אלפי עובדי משרד בישראל אינם מודעים לסכנה בריאותית שמרחפת מעל ראשם מידי יום. מחקרים מוכיחים כי מדפסות הלייזר ומכונות הצילום המצויות במשרדים רבים ואף בבתים בישראל, פולטות חלקיקי גז וננו חלקיקי טונר (אבקת הדיו השחורה\צבעונית) המכילים חלקים ממתכות כבדות. חומרים אלה עלולים להוות סיכון בריאותי ומוכרים כגורמים מחוללי מחלות בדרכי הנשימה, החל מאלרגיה וגירוי של מערכת הנשימה דרך מחלות לב וכלי דם ועד לפגיעה בדי.אן.איי הריאתי, דבר העלול לגרום להתפשטות מחלת הסרטן.  
מדפסות הלייזר ומכונות הצילום, שהפכו בשנים האחרונות לכלי עבודה נפוץ ולחלק בלתי נפרד משגרת העבודה כמעט בכל משרד בארץ,  עלולות לסכן את בריאותם של כל אנשי המשרד ובייחוד את אלו היושבים בקרבתן. מחקרים מקיפים שנעשו בתחום בשנים האחרונות אף משווים את הנזק הבריאותי שנגרם מחלקיקי הטונר שנפלטים לחלל האוויר לזה הנגרם מעישון סיגריות.

ד"ר מונל רורליך, מומחה ברפואה תעסוקתית:

"תהליך התחממות הטונר, המתרחש בעת פעולת ההדפסה, גורם לפליטת חלקיקים המכילים מתכות קשות ביניהם כרום, טיטניום ועוד. מדובר בחומרים העלולים לגרום לנזקים בריאותיים ואף מסכנים את הנחשפים אליהם, כאשר רוב האנשים כלל לא מודעים לכך שהם נמצאים בסיכון.חשוב להדגיש כי הסיכון הוא ביחס ישר לכמות הדפים המודפסים  ביום ולקרבה של העובד למדפסת"


רשמו לפניכם מספר טיפים שיכולים לשמור על בריאותכם במשרד:

1.      הקפידו על סביבה מאווררת.

2.      הרחיקו את המדפסות ומכונות הצילום במשרד מאזור הנשימה.

3.      צמצמו את כמות ההדפסות היומית.

4.      רכשו מסנן מתאים המיועד למנוע את זיהום האוויר במשרד.
 

ישנם מסננים מיוחדים המורידים את רמת הזיהום כמו זה :
 
 
מסנן בריאות זה המוגן בשני פטנטים עולמיים מפחית ב-97% את רמת הזיהום שפולטות מדפסות לייזר ומכונות הצילום ומגן על השוהים בקרבת המדפסת מפני חומרים מסוכנים ואף מסרטנים, העלולים לפגוע בבריאות.


את המסנן מתקינים על פתח יציאת האוויר של המדפסת .הוא כולל פילטר הסופח את החלקיקים המסוכנים. יש להחליפו מדי שישה חודשים, או לאחר 20,000 הדפסות
 
 
המחיר 159 ₪
 
אז דרשו ממעסיקכם להתקין סנן זה או אחר לשמירת בריאותכם! 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה