יום שלישי, 3 במרץ 2015

סגולות חג פורים , sgulotpurim , סגולות לתענית אסתר

נשים יקרות, אנו בפתח חג הפורים, הזדמנויות יקרות יש לאורך החג, החל מבוקר תענית אסתר .אז לנצל יומיים אלו! מצרפת לכן
סגולות יקרות לחג הפורים-נתחיל קודם בזמני הצום-
תענית אסתר-הצום מתחיל מעלות השחר עד צאת הכוכבים.
תל אביב:
כניסה- 4:40
יציאה- 17:55
ירושלים:
כניסה: 4:38
יציאה- 17:58
באר שבע:
כניסה - 04:40
יציאה - 17:58
חיפה:
כניסה - 04:39
יציאה - 17:56
צפת:
כניסה - 04:37
יציאה - 17:56
 סגולה לתענית אסתר:
~~~~~~~~~~~~~~
להשכים קום, ליטול ידיים, להדליק נר אחד למרדכי ואחד לאסתר (רצוי נרות של 26 שעות), לומר שבע פעמים את מזמור כ"ב בתהילים (מצורף פה למטה לנוחויתכם).ואחר כך לומר "הצילני מקליפת המן עמלק וזכני לקדושת מרדכי ואסתר".

 
קריאת מגילה :
~~~~~~~~~~~~~~
קוראים במגילה בבית הכנסת היום יום רביעי בערב, וגם מחר . סה"כ יש לשמוע פעמיים קריאת המגילה. גם נשים חייבות בקריאת מגילה אז אל תפספסו זכות זו קחו פסק זמן לעצמכן ביום זה ולכו לבית הכנסת.
בירושלים קריאת המגילה מחר יום חמישי בערב ויום שישי בבוקר. לא קל לעקרות הבית אבל מצוות צריך לחטוף!
 
פורים בחצות ליל (יום רביעי בלילה )
~~~~~~~~~~~
בזמן זה נהוג גם כן לומר שבע פעמים "מזמור לאיילת השחר" (מזמור כ"ב בתהילים) ולבקש ה-כול, שכן בזמן הזה השמים פתוחים. זהו הלילה שבו אסתר, אשר משולה לשכינה שנקראת גם איילת השחר, זכתה שיתקבלו תפילותיה. בעת שנלקחה אסתר לבית הגנזים אמרה את המילים הכתובות במזמור זה "אלי אלי למה עזבתני". כל מי שמרגישה חלילה עזובה - זה הלילה שלה.
סעודת פורים  (השנה יום חמישי 24.03.16.בירושלים השנה יום שישי 25.03.16)
~~~~~~~~~
המקובלים נהגו להתחיל את סעודת פורים השכם בבוקר על מנת למשוך כמה שיותר מוקדם את השפע הגדול הנגלה בה. בסעודת פורים, כך אומרים, כל בקשה מתקבלת, כמו שאמרו חז"ל: כל הפושט יד לבקש נותנים לו. לפני סעודת פורים אומרים מזמור כ"ג בתהילים. כדאי לכבד את הסעודה בדגים, בבשר וביין, במפה לבנה ובחלה מהודרת וארוכה. כל אלה משום ששולחן זה מבטל את שולחנו של אחשוורוש שממנו סעדו יהודי פרס, והחלה הארוכה היא רמז לעץ הגבוה שעליו נתלה המן. בתוך הסעודה נהוג לומר 120 פעמים "ברוך מרדכי" ו-24 פעמים "ברוכה אסתר בת אביחיל", כך מושכים את האורות של אסתר ומרדכי.
 
סגולת הדגים~~~~~~~~~
דגים הם המזל של חודש אדר, ולכן חודש זה הוא סגולה לפריון וכן סגולה לברכה, משום שהדגים נמצאים מתחת למים במקום שהעין אינה רואה אותם וכל הסמוי מהעין שורה בו ברכה. והמקובלים נהגו לאכול דגי סרדינים בסעודת פורים כדי שכשמם כן יהיה לנו - סר-דינים, ויסורו הדינים מעל עם ישראל.
בית דין לישועות
~~~~~~~~~~~
מנהג חסידים היה להעמיד בית דין מאולתר של שלושה אנשים לפחות או כמה צדיקים יחד, וכל הזקוק לישועה היה מבקש מבית הדין שיגזור עליו גזירה טובה, וראו נִסים וישועות הן במישור הכללי והן במישור הפרטי.
מידה כנגד מידה
~~~~~~~~~~~
נהוג לתת צדקה לכל הפושט יד בלי לבדוק מי הוא ומה מעשיו, וכך ינהג ה' איתנו כשיראה שאנחנו נותנים בידיים פתוחות בלי חשבונות.
 
מתנות לאביונים:
~~~~~~~~~~~
לתת לאביונים מעות (כסף) כדי שיוכלו לקנות ממנו צרכי סעודת פורים. ירא שמים יתן מתנות לאביונים בעין יפה ובסבר פנים יפות. וכמה הוא חיוב מתנות לאביונים? מעיקר הדין אין קצבה במעות פורים, כי מן הדין די בנתינת פרוטה, שהוא סכום הקטן שיש בכל מקום (וכגון בארץ ישראל מטבע של חצי שקל וכדומה), ומכל מקום כאמור, עדיף להרבות במתנות לאביונים, מלהרבות בסעודת פורים ובמשלוח מנות. ועל כל פנים נכון שלא יפחות מסכום שיוכל האביון לעשות ממנו סעודת פורים.וכיום נהוג לתת לא פחות מ22 שח ללפחות שני עניים.

 

תפילת נעילה
~~~~~~~~~~
מקובלנו שיום הכיפורים הוא כיום הפורים (כִּפּורים - כְּפורים), וכתוב בספרים הקדושים שזהו זמן למחילת עוונות ומי שעושה תשובה הכול מתכפר לו. השיא הוא בשעת בין הערביים של יום הפורים, השעה המקבילה לתפילת נעילה. זהו זמן עצום לבקש מה' שימחל לנו וישלח לנו את הישועה שאנו זקוקים לה. והאר"י הקדוש אומר שפורים יותר גבוה מיום הכיפורים, משום שביום כיפור עובדים את ה' מתוך יראה ופחד ואילו בפורים עובדים את ה' מתוך שמחה.
והמצוה האחרונה והחביבה ליום זה -
משלוח מנות
~~~~~~~~~~
ע"פ ההלכה ופירוש הדבר- שתי מנות היינו שני מאכלים שונים, או מאכל ומשקה, כגון עוגה ובקבוק יין ויותר. והמנהג כיום לשלוח מיני מתיקה למשלוח מנות. ויוצאים בזה ידי חובה. וכמבואר גם הנשים חייבות לשלוח לחברותיהן משלוח מנות.
שנזכה לריבוי מצוות מתוך שמחה ואחדות! פורים שמח ובטוח!עדיין לא חברה שלנון בפייסבוק? כנסי לקישור ועשי לייק ותהיי מעודכנת בכל הדברים השווים! https://www.facebook.com/IMACHAREDIT 
הנה פרק כ"ב בתהילים לנוחויתכן-
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה