יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

מקומות מומלצים בירושלים, מקומות חדשים שלא הכרתם בירושלים!לרגל שנת הקהל פעילויות ואירועים מעניינים לכל המשפחה! hakel

השנה הקרובה הבעל"ט היא "שנת הקהל"- לרגל כך מהחודש הזה, חודש אוגוסט ,יתחילו אירועים שונים ומעניינים לכל המשפחה וימשכו עד אחרי החגים .
"מעמד הקהל", הוא המעמד בו התאספו בכל סוף שנת שמיטה בבית המקדש. המספר הרב ביותר של בני העם היהודי - גברים נשים וטף, בדגש מיוחד על עוללים רכים, שהגיעו לירושלים לטקס מרגש רב-רושם של התקהלות והתאספות העם כאיש אחד בלב אחד, לשמיעת קריאת התורה מפי מלך ישראל. העלייה ההמונית של העם היהודי לירושלים, הייתה חוויה רוחנית, חברתית ולאומית בלתי נשכחת, מעמד של חיבור אל בית המקדש, אל התורה, ואל העם. מ-1945 מתקיים המעמד בישראל ברציפות מדי שבע שנים בחוה"מ סוכות.
אתמול היינו בסיור עיתונאים וטעמנו מכל אטרקציה ופעילות .
פשוט לא האמנו אילו מקומות קיימים בעיר העתיקה שנחשפנו אליהם לראשונה!
התחנת מעבר הראשונה וההתאספות היתה בהגעה לקארדו, מקום מוכר, שתמיד נחמד להצטלם שם, מה עוד שקיימת כרגע במקום תערוכת צילומים מעניינים מאוד(ומתאימים ברוחם לעיר הקודש ולציבור שלנו) , התערוכה היא חינם , פשוט להסתובב ולהתבונן בתמונות המעניינות שצילם שרון גבאי.
(למי שלא יודע הקארדו והרחבה פתוחים חינם כל השנה)
משם , ממש בהמשך , ישנה שדרת חנויות , בין החנויות הראשונות קיימת חנות שנראת סתמית למראה , אך לא תאמינו מה היא מכילה בפנים, ראשית נאמר שהכניסה לחנות ולפעילויות היא חינם. אז ברגע שנחתתם בעיר העתיקה זה היעד הראשון.
כך זה נראה מבחוץ-"הרובע החמישי" או "תפארה בעתיקה".
 
 ובפנים, בקומה השניה, מספר פעילויות.
בפינה אחת יושב סופר סת"ם ומסביר על הכתיבה, ואף כותב לבקשת הילדים את שמם על קלף אמיתי.
ליד, אפשר לקבל הסבר על תהליך עיבוד התפילין על כל חלקיו.

יושבת גם אורגת ומסבירה איך טוו טליתות בשיטות של פעם.
ויש גם מוצרי יודאיקה מעוצבים ומיוחדים למכירה-
וגולת הכותרת - המזוזה הכשרה הגדולה בעולם! בעת סיורנו שם נכח גם הסופר שכתב את המזוזה ונתן לנו הסבר על כל התהליך!
ניתן  להגיע למקום עם ילדי בר מצווה בתיאום מראש, או עם כל המשפחה כניסה חופשית במשך כל השנה.
הקלף שקיבלנו מאת הסופר
הנקודה הבאה- "בית כנסת החורבה", העתיק והמפורסם, אבל הפעם לא רק תפילה במניין  לגברים או צפייה מבחוץ לכל המשפחה, אלא הידעתם שיש סיורים מאורגנים בפנים בעלות מצחיקה?20 שח למבוגר ו10 שח לילד, בסיור שמענו על כל השתלשלות ההיסטורית של בית כנסת החורבה כולל כל הפרטים המעניינים. עלינו עד למרפסת(ויש המון מדרגות!חוויה בפני עצמה) . חובה לעשות את הסיור הזה ולהנחיל לילדים חוויות יהודיות. כי למה רק בחו"ל לראות בתי כנסת מפוארים אם יש לנו כאלה גם פה?
הנוף ממרפסת בית הכנסת
 
היעד הבא- הרובע ההרודיאני- ממש מול בי"כ החורבה,לא מדובר ברובע אלא במקום נכנסים בדלת , ולא להאמין,בפנים חלל ענק, מתחת לפני האדמה , מגלים את המקוואות, כלי מטבח , וכל החפצים האותטנים שהתגלו בחפירות , בפנים יש מנגת בנבל, ושחקנים המעבירים את הסיפור שמאחורי הדברים וההסטוריה בצורה חוויתית לילדים.
סיורים תיאטרלי יוצאים בשעות 11:00, 13:00, 15:00 ו-17:00.  20₪ למבוגר, 10₪ לילד.
 תראו בעצמכם -
שימו לב לכדים משמאל
הנקודה האחרונה שבה היינו הוא בגן הארכיאולוגי- הצמוד לכותל, להסתובב בין העתיקות והמוצגים, יש פעילות כמו חיפוש מטמון ע"י כתב חידה.  ברחבה הגדולה של הגן, על מדרגות 'חולדה' אפשר לשמוע מה חדש מפיהם של עולי הרגל שהגיעו להר הבית ולבקר ברחוב ובשוק עתיק משוחזר בדיוק כמו פעם ולפגוש אמני מלאכות קדומות שהציעו מרכולתם לעולי הרגל בדיוק כמו אז(שחקנים מציגים). לחובבי הגאדג'טים בגן הארכיאולוגי ניתן יהיה להינות ממשחק אינטראקטיבי בסגנון חפש את המטמון  בשם "יש לאן", משחק הנושא בחובו שאלות אינטראקטיביות ותשובות שיובילו את השחקנים למסלול מרתק בגן.
סיור מודרך בגן יוצא כל שעה עגולה.  29 ₪ למבוגר, 15 ₪ לילד.
בירושלים כמו בירושלים, תמיד יש הפתעות של אנשים מעניינים, הנה דמות מעניינת שראינו ברחבה מול בית כנסת החורבה-מסביבו התאספו ילדים וצפו בתיאטרון המעניין-

כמו כן עוד מקום שלא הספקנו להכנס אליו מפאת קוצר הזמן, אך מתכננים לבקר שם בחוה"מ הקרוב- ה"בית השרוף" ,מדובר בבית מגורים מתקופת בית שני שנחרב בשריפה הגדולה בימי המרד הגדול בו ניתן לצפות במיצג אור קולי המעביר את סיפורה של משפחת כוהנים בזמן המרד וחורבן בית המדרש. 29 שח למבוגר, 15₪ לילד.
ומבצע מיוחד שעשו תיירות הרובע כדי להקל כספית על משפחה הרוצה לטייל בעלות מוזלת, כרטיס כניסה משולב ומוזל ל-3 אתרים הכולל גם תצפית מרהיבה יעלה 40₪ למבוגר, 30₪ לילד, או-כרטיס משפחתי 160 ₪ לזוג + כל הילדים במשפחה(לפי תעודת זהות ללא הגבלה במספר הילדים)
תמיד כדאי להתקשר קודם לאתרים לוודא את קיום האירועים-בטלפון- *4987 ובפייסבוק
'תיירות הרובע' 
האירועים מתאימים באופיים וברוחם מאוד לציבור הדתי והחרדי ונקיים מתוכן שאינו ראוי. 
כדאי לשריין יום שלם לטיול בין כל האתרים והמקומות ,להנות מההסטוריה מהרוחניות והחוויה.
כמו כן להזכירכן יום א הקרוב מתחילים סליחות לבני עדות המזרח- אין כמו לסיים יום גדול כזה בסליחות מרגשות בכותל המערבי.
 שימרו כתבה זו במעודפים אצלכם במחשב או בסלולר, ולכו לטייל עם כל משפחתכם לפי מסלול זה.
בהצלחה!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה