יום שני, 21 בנובמבר 2016

השבוע-שבוע בטיחות בדרכים- ויש גם תחרות עם פרסים!! betichut

"בטיחות בדרכים" - אין הורה שנושא זה לא מדאיג את ליבו, נכון, אנחנו מדחיקים את העניין כי לא רוצים לחיות בדאגה, אך חשוב לא להרפות מהנושא ולשנן חזור ושנן לילדנו חשיבות נושא זה!
במגזר שלנו העניין מדאיג יותר, מספיק לנהוג בריכוז חרדי בשעות הבוקר המוקדמות , ודי לחכימא .

השבוע, שבוע בטיחות בדרכים, ולרגל השבוע הזה יש גם תחרות , ובה עשרה זוכים בזוגות אופניים!
אולי דרך ההתעסקות בתחרות , הנושא יתקרב יותר ללב הילדים.
ידעו אותם על תחרות זו ומי יודע אולי יזכו בפרס (וירכבו עליו בזהירות כמובן!

תחרות "התמונה המשפחתית" לתלמידי בתי הספר היסודי בכל רחבי הארץ. במסגרת התחרות מתבקשים התלמידים לצלם תמונה משפחתית המעבירה מסר של בטיחות בדרכים, בדגש על משפחה בטוחה. ועדה שתבחן את התמונות המשתתפות בתחרות תבחר עשרה זוכים שיקבלו זוג אופניים וחבילת מיגון משפחתית. הפרסים יוענקו לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים בכנס המחנכים הארצי ב- 26 לדצמבר 2016. 

להשתתפות בתחרות ויתר הפרטים והתקנון
- http://www.rsa.gov.il/chadartikshoret/chadashot/Pages/chinuc_yom_betihut16.aspx


אז מהו בעצם שבוע הבטיחות?
שבוע הבטיחות בדרכים נועד להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים במדינת ישראל.מטרתו, להעמיק את מחויבותם של גורמי הממשל השונים למאבק בתאונות הדרכים ולהדגיש את החובה של כל אחד ואחת מאיתנו לקחת חלק פעיל בשינוי תרבות הנהיגה בישראל. השנה יתקיים שבוע הבטיחות בדרכים בין התאריכים י"ז עד כ"ד בחשוון תשע"ז, 18-25 בנובמבר 2016.

כדאי להכנס ולצפות בסרטון הזה -ילדים אומרים את האמת על נהיגת ההורים -השתקפות מעייני הילד תמיד אמיתית - https://www.youtube.com/watch?v=XbAl-LLiTGk 

שבוע הבטיחות בדרכים בסימן "משפחה בטוחה בדרך"יום הבטיחות בדרכים יתמקד השנה בנושא "משפחה בטוחה בדרך", במטרה לקדם נורמות של בטיחות בדרכים במשפחה.
המשפחה שלנו היא הדבר החשוב לנו ביותר, ונעשה הכול כדי לשמור עליה. הקפדה על כללי הבטיחות בדרכים היא גורם חשוב בשמירה על שלומם של יקירינו.
התנהגותנו כהורים משפיעה בצורה משמעותית  על התנהגותם של בני המשפחה שלנו. ככל שהמודעות שלנו לנושא הבטיחות בדרכים תהיה גבוהה יותר, ככל שנקנה לילדינו ערכים של בטיחות בדרכים ונהווה דוגמה אישית להתנהלות בטוחה בדרכים – כך נבטיח את שלמותה ואת אושרה של משפחתנו.
ממחקר שערכה הרשות הלאומית בקרב 500 משפחות ישראליות נמצא, כי ככל שההורים מחזיקים בתפיסות, אמונות ודעות המשקפות התנהגות בטיחותית יותר בדרך, כך התפיסות האמונות והדעות של הילדים משקפות התנהגות בטיחותית יותר. כלומר, קיים קשר בין התנהגות בטיחותית של הורים לבין התנהגות בטיחותית של ילדיהם.
ממצאי המחקר מעידים על עוצמתה של היחידה המשפחתית בטיפוח התנהגות בטוחה בדרכים ובשמירה על חיי כל בני המשפחה.

בחודש נובמבר תקיים הרשות הלאומית הסברה נרחבת באמצעי התקשורת השונים בנושאים הקשורים למשפחה בטוחה ברכב. ההסברה תכלול קמפיינים ברדיו, פעילות ברשתות החברתיות, פרסום באינטרנט ועוד. בין שאר נושאי הבטיחות בדרכים,יינתן דגש מיוחד לסכנה בשימוש בטלפון הנייד בנסיעה, לחשיבות הליווי של נהגים צעירים. ולאיסור לרכוב על אופניים חשמליים לילדים שטרם מלאו להם 16- דבר חשוב ביותר , לעורר את המודעות להורים-ילד פחות מגיל 16 לא לאפשר לרכוב על אופניים חשמליות !!!



אירועי שבוע הבטיחות:שישי תרבות:
ביום שישי, 18 בנובמבר 2016 יתקיים אירוע שישי תרבות בבר אילן, בהשתתפות שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין חה"כ ישראל כ"ץ, ראש אגף התנועה ניצב ירון ידיד ומכובדים נוספים.
טקס יום הזיכרון לנפגעי תאונות הדרכים:
כמידי שנה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים ופורום פ.ע.ו.ל.ה, יקיימו את טקס  זיכרון לנפגעי תאונות הדרכים.
הטקס יתקיים ביום שני, 21 בנובמבר 2016 בשעה 19:30 בתיאטרון היהלום ברמת גן.
     
פעילות ברשויות המקומיות:פעילות קהילתית חווייתית למשפחות: התנסות בסימולאטורים (רכב מתהפך, משכנע, סימולאטורי נהיגה, סימולאטור זמן-תגובה), הצגות והפעלות לילדים, עמדות הדרכה, חלוקת חומרי  הסברה,  קארטינג לילדים, חידונים נושאי פרסים, חתימה על אמנות זה"בו עוד.

הפעילות תתקיים במהלך שבוע הבטיחות בדרכים בכל רחבי הארץ. בערים ראשון לציון, באר שבע, צפת, כרמיאל, בני ברק, בית שמש, נצרת, רהט וטייבה יתקיימו אירועים רחבי היקף.​


אז תישמרו על עצמכם ומשפחותכם, לא רק השבוע הזה אלא כל השנה, ואל תרפו בהסברים לילדכם על חשיבות הזהירות בדרכים!!
ומי ירים את הכפפה בערים החרדיות בשיפור השמירה על זהירות בדרכים? אולי תהיה זו את שתיזמי דרך הבית ספר , תלמוד התורה בקשה לעלות למודעות נושא זה ומשמיים ישולם שכרך!

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה